Učenci s posebnimi potrebami
Med otroke s posebnimi potrebami štejemo:
Večino takšnih otrok zaznamo kot otroke s primanjkljaji na posameznih področjih učenja.
Delno so to učenci z zmernimi, v glavnem pa s hujšimi in najhujšimi oblikami specifičnih učnih težav.
Komisije za usmerjanje presodijo, da imajo ti otroci takšne razvojne in učne zmožnosti, da bodo, predvidoma s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, dosegli vsaj minimalne standarde znanja, določene v učnih načrtih za vse predmete v predmetniku določenega razreda.
Zato se jim glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oz. motnje lahko prilagodi organizacija, način preverjanja in ocenjevanja znanja, napredovanje, časovna razporeditev pouka ter zagotovi dodatna strokovna pomoč.
Pomoč učencem s posebnimi potrebami na osnovni šoli je poimenovana kot dodatna strokovna pomoč (DSP) in zajema:
- pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oz. motenj in/ali
- učno pomoč.
Osnovni cilj pomoči je iskanje otrokovih močnih področij in zagotovitev optimalnih pogojev za njihov celostni osebnostni razvoj na način, da bodo posledice primanjkljajev na posameznih področjih čim manjše.
Dodatna strokovna pomoč se izvaja individualno ali skupinsko v oddelku ali izven oddelka.
Za učence s primanjkljaji izdelamo individualizirane programe, za realizacijo in evalvacijo programa skrbi strokovna skupina, ki jo imenuje ravnatelj šole.
Začetek postopka
Vlogo za začetek postopka usmerjanja vložijo starši na območni enoti Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, pristojni glede na kraj stalnega prebivališča otroka.
Pristojna komisija za naš šolski okoliš:
Zavod RS za šolstvo
OE Slovenj Gradec
KUOPP Slovenj Gradec 1
Podgorska cesta 2
2380 Slovenj Gradec
Vloga mora vsebovati:
Več informacij na spletnih straneh Zavoda za šolstvo:
Osnovna opredelitev
Zakonodaja
Obrazci